Listing 1 - 10 of 100 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
hulpverleningsproces --- communicatie in de hulpverlening --- psychotherapie --- 361.2 --- 615.8
Choose an application
crisisinterventie --- communicatie in de hulpverlening --- rouw --- relatietherapie --- 361.18 --- 361.2 --- 612.67 --- 615.87
Choose an application
364.044 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Hulpverlening --- Methodiek --- communicatie in de hulpverlening --- 361.2
Choose an application
telefonische hulp --- communicatie in de hulpverlening --- mondelinge communicatie --- 361.18 --- 361.2 --- 007.1
Choose an application
welzijnswerk --- Qualitative methods in social research --- individuele hulpverlening --- Social welfare methods --- interviewtechnieken --- gesprekstechnieken --- communicatie in de hulpverlening --- rollenspel --- sociaal onderzoek --- Communicatie in de hulpverlening --- Interview --- 361.2 --- 371.3 --- 301.08
Choose an application
hulpverleningsproces --- communicatie in de hulpverlening --- persoonsgericht welzijnswerk --- groepswerk --- 361.2 --- 361.12 --- 361.13 --- Methodieken in de hulpverlening
Choose an application
cliënten-welzijnswerkers --- gezinstherapie --- communicatie in de hulpverlening --- Psychotherapie --- Interpersoonlijke therapieën --- 615.8 --- 361.05 --- 615.87 --- 361.2 --- Psychothérapie
Choose an application
Communicatie in de hulpverlening --- Methodieken in de hulpverlening --- sociale intelligentie --- relaties --- communicatie --- 305.8 --- sociale vaardigheden --- 007
Choose an application
Het ontwikkelen van het inlevend of empathisch vermogen blijkt in de praktijk minder eenvoudig dan het lijkt. Allerlei verkeerde gewoontes en houdingen kunnen een werkelijk begrip voor de ander in de weg staan. Dit boek is een handleiding voor het ontwikkelen van het inlevingsvermogen voor helpende gesprekken. Het boek bevat oefeningen die gericht zijn op het signaleren en corrigeren van de meest voorkomende foutieve houdingen en gewoontes. De voornaamste van deze leerbelemmeringen is de neiging om anderen te (be)oordelen. Daarnaast komen onder andere de orde de behoefte anderen te willen veranderen, partijdigheid en eigen belang, onhaalbaar hoge doelstellingen en werkelijkheidsontkenning. Ook wordt aandacht geschonken aan de innerlijke houding van de hulpverlener t.a.v. zichzelf en anderen. De opzet van het boek is zodanig dat degenen die de oefeningen doen, actief worden ingeschakeld bij het leerproces. Dit boek is bedoeld voor studenten in het hoger beroepsonderwijs in de sectoren sociaal-pedagogische hulpverlening, ouderenzorg, psychiatrie, maatschappelijk werk en dienstverlening, culturele en maatschappelijke vorming en (speciaal) onderwijs. Ook studenten aan de faculteiten psychologie en (pastorale) theologie van de universiteiten en beginnende psychotherapeuten kunnen met dit boek hun empathisch vermogen gericht ontwikkelen.
communicatie in de hulpverlening --- empathie --- cliënten-welzijnswerkers --- 361.2 --- 159.94 --- 361.05 --- 499.4 --- empathie (gez) --- psychotherapie (gez)
Choose an application
counseling --- welzijnswerkers --- welzijnswerkers, beroepsethiek --- communicatie in de hulpverlening --- non-directieve therapie --- filosofie van het welzijnswerk --- 361.12 --- 361.05 --- 361.2 --- 615.82 --- 361
Listing 1 - 10 of 100 | << page >> |
Sort by
|